A fenntarthatósági törekvések már nálunk is egyre inkább előtérbe kerülnek. Egyre többen éreznek késztetést arra, hogy változtassanak szokásaikon, és megvizsgálják, hogyan tudják csökkenteni ökológiai lábnyomukat. Ennek egyik módja, ha kevesebb hulladékot termelünk. A dm a hazai drogériapiacon elsőként megkezdte a csomagolásmentes értékesítést.
A vásárlói igényeit folyamatosan szem előtt tartó drogéria idén decemberben a 311. számú, Budaörs Malomkő utca 7. szám alatt található üzletében utántöltő állomást helyezett üzembe. A magyar piacon elsőként fejlesztett csomagolásmentes automatát egy magyar márka, a Sansin tervezte meg és készítette el. A gépből kapható Sansin mosógél, öblítő és mosogatószer is kivétel nélkül környezettudatos, vegán, öko, és bio termék. A termékek organikus, kizárólag környezetbarát alapanyagokból készülnek, állatkísérlet-mentesen.
„A bevezetés során elsődleges szempont volt, hogy nem csak egy trendet szeretnénk meglovagolni az utántöltő állomás bevezetésével, hanem valóban fenntartható megoldást akarunk kínálni a vásárlóknak, aminek része a kihasználtság is. Nem fenntartható egy olyan megoldás, aminek a kihasználtsága alacsony. Ezért most teszt jelleggel vezetjük be a csomagolásmentes értékesítést, egyelőre 1 üzletünkben. A vásárlói visszajelzések és a tényleges kihasználtság függvényében tervezzük meg a bővítés további lehetőségeit és ütemét”- nyilatkozta a jövőbeli tervekről Kanyó Roland. a dm marketing és PR menedzsere.