A Félegyházi Pékség sok mindenben különbözik másoktól. 2014-ben – a szendvicsek bevezetésénél – fogalmazódott meg bennük, hogy többek szeretnénk lenni szimpla pékségnél.
A nyugati tendencia is ezt mutatta, illetve olyan üzlethelyiség lehetőségeket kaptak, amik nagyobbak voltak a megszokottnál, és a családi vállalkozás szerette volna kihozni belőlük a maximumot. Ekkor indult el a Félegyházi Piknikség gondolata és ehhez elengedhetetlenné vált a minőségi kávé.
Gulyás Szilvia, a cég kommunikációs és marketing igazgatója és testvére, Gulyás Gergő, a cég kereskedelmi igazgatója el is végeztek egy barista kurzust, ami segített nekik még jobban megérteni a kávé minőségének fontosságát. Céljuk egy szűkebb kínálat volt, igazán magas minőségű kávéval, ami a trendeket is követ és képes megszólítani egy szélesebb közönséget. 2019 évben lecserélték a kávégépeket és saját baristákat képeztek ki. László Gergely, az Orbico Hungary Kft managere, segítségével és szakértelmével a Lavazza kávé mellett tették le a voksukat.
A trendek és a vásárlói közönség ízvilágának változását érzékelve, múlt évben Szilvia és Gergő újra elmerültek a kávé rejtelmeiben, mert úgy érezték, itt az ideje bővíteni a kávékínálatot a Piknikségekben.
Múlt héten, szűk körben, bemutatásra került a Félegyházi Pékség három új kávéjából kettő: a Cortado és a Flat white. Egyúttal bemutatták legújabb Piknikségüket is a BudaParton, a Kopaszi Gát mentén, ahol nem csak a kávé, hanem a hangulatos környezet is segíteni fogja a vásárlókat megállni egy pillanatra, és megfeledkezni az idő múlásáról.
„A BudaParton először fogunk ilyen nagy arányban külföldi vásárlókat kiszolgálni, ezért is nagyon fontos számunkra, hogy lássák: egy magyar pékségbe betérve is kaphatnak magas minőségű kávéélményt” – adta hozzá Gulyás Gergő.
Hogy miért a Lavazza?
“Nem csak Olaszország vezető kévépiaci szereplője, hanem szintén 100% családi vállalkozás, mint mi. Rengeteget tudnánk mesélni arról, hogy mennyi újításuk van a kávé szerelmeseinek, vagy hogy mennyi segítséget nyújtanak munkájuk mellett rászoruló családoknak országukban és azon is túl“ – meséli nekünk Gulyás Szilvia.
„A kávéban benne kell, hogy legyen az ember összes érzése” – kezdte a kávé bemutatót László Gergely, becenevén “Csili”.
Magyarország 85% százaléka iszik rendszeresen kávét. És átlagosan 2,7 csésze kávét naponta. Ez a Félegyházi Pékség csapatában elindított egy folyamatot és még mélyebbre ásta magát a témában. Piackutatásokat végeztek, beszélgettek a vendégekkel milyen kávét szeretnek, esetleg mi az, amit hiányolnak.
Így került május elejétől egy kiegyensúlyozottabb, még inkább prémium kávé az őrlőkbe. A választás egy keverékre, vagyis blendre esett. 50% Arabica és 50% Robusta fajtákból áll és ízjegyeiben az étcsokoládé és a fahéj dominál. A kávé különlegessége, hogy a Robusta szemek mosott eljárással készülnek, ami igen ritka. Jelenleg a piac egy százaléka ilyen, ettől lesz krémesebb és lágyabb a kávé.
„A kávé ugyanis több, mint egy forró ital. A napi rituálék része, egy lopott nyugodt percünk kísérője, és ezt igenis minőségi kávéval kell ünnepelni. A tökéletes kávé ugyanis négy dologtól függ. A kávé és a víz minőségétől, a jó kávégéptől és attól, ki készíti. A Félegyházi Pékségben ez mind megtalálható” – mesélte nekünk László Gergely.